افتتاح وبسایت مرکز نوآوری بهستان دارو

مرکز نوآوری بهستان دارو

مرکز نوآوری بهستان دارو با وسعت ۶۵۰۰ مترمربع در سال ۱۴۰۱ در فاز ۱ شهر پردیس استان تهران می باشد که با هدف فعالیت از فناوران حوزه سلامت و کمک به توسعه دانش فنی و صنعتی سازی این محصولات در کشور می پردازد.

کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان در فضایی ۴ طبقه به وسعت ۶۵۰۰ متر مربع در فاز ۱ شهر پردیس با سرمایه­گذاری بخش خصوصی و با هدف توسعه محصولات سلامت­محور و با استفاده از مدرن­ترین تجهیزات برندهای داخلی و خارجی، راه اندازی شد.

این کارخانه دارای فضای کار اشتراکی جهت استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیاز‌های اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق‌های تمیز منطبق باGMP  می­باشد.

از مهمترین حوزه­های کاری این مجموعه تولید محصولات مشتق از پلاسما، سلول درمانی و ژن درمانی، پروتئین­های نوترکیب جانوری و میکروبی و کیت­های تشخیص مولکولی می­باشد که عمدتا در حوزه زیست فناوری قرار دارند اما در فاز بعدی توسعه و تجاری سازی داروهای شیمیایی نیز مدنظر قرار گرفته است.

با توجه به تحریم‌های موجود ، این کارخانه سعی دارد تا با کمک دانش بومی و بکارگیری متخصصان ایرانی ضمن ایجاد خودکفایی در تولید دارو و ترویج اقتصاد دانش بنیان ، از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

آدرس وبسایت: https://innovation.behestandarou.com/