اثرات قرص ویاگرا چیست؟ + همه چیز در مورد قرص سیلدنافیل

اثرات قرص ویاگرا

قرص ویاگرا یکی از اصلی‌ترین راه حل‌ها برای برطرف کردن مشکل نعوظ در آقایان است. این قرص معروف‌ترین درمان برای اختلال نعوظ است که میلیون‌ها مرد در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اما چقدر طول می‌کشد تا ویاگرا اثر کند؟ در این مقاله، ما قصد داریم به اثرات قرص ویاگرا و مدت زمانی که این قرص کار می‌کند نگاهی بیندازیم. در این مقاله همچنین به بررسی رابطه ویاگرا و فشار خون نیز می‌پردازیم.

قرص سیلدنافیل چیست؟

سیلدنافیل (ویاگرا) برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی در ایجاد یا حفظ نعوظ) در مردان استفاده می‌شود. کی دیگر از اثرات قرص ویاگرا برای بهبود توانایی ورزش در بزرگسالان و کودکان ۱ ساله و بزرگتر مبتلا به فشار خون شریانی ریوی (PAH؛ فشار خون بالا در عروقی که خون را به ریه ها می‌برند) استفاده می‌شود و این قرص همچنین ممکن است باعث تنگی نفس، سرگیجه و خستگی شود. ویاگرا در دسته‌ای از داروها به نام مهارکننده‌های فسفودی استراز (PDE) قرار دارد. این قرص با افزایش جریان خون در آلت تناسلی هنگام تحریک جنسی، اختلال نعوظ را درمان می‌کند. این افزایش جریان خون می‌تواند باعث نعوظ شود. سیلدنافیل با شل کردن رگ‌های خونی در ریه‌ها، PAH را نیز درمان می‌کند تا خون به راحتی جریان یابد.

توجه کنید!

اگر از سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌کنید، باید بدانید که این دارو اختلال نعوظ را درمان نمی‌کند و میل جنسی شما را افزایش نخواهد داد. سیلدنافیل از بارداری یا گسترش بیماری‌های مقاربتی مانند HIV نیز جلوگیری نمی‌کند.

بعد از مصرف ویاگرا چه اتفاقی می‌افتد؟

همانطور که گفته شد یکی از اثرات قرص ویاگرا این است که سلول‌های ماهیچه‌ای را در رگ‌های خونی آلت تناسلی را شل می‌کند و باعث افزایش جریان خون می‌شود. نعوظ زمانی رخ می‌دهد که خون به آلت تناسلی وارد می‌شود. در شرایط طبیعی، یعنی با تحریک جنسی، ویاگرا با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، عملکرد نعوظ را بازیابی می‌کند.

طبق تحقیقات سیلدنافیل برای دو سوم مردان مبتلا به اختلال نعوظ مفید واقع شده است. اثزرات قرص ویاگرا در صورت مصرف آن پس از یک وعده‌غذایی سنگین یا مصرف مقادیر زیاد الکل کاهش می‌یابد. بدون تحریک جنسی ویاگرا هیچ تاثیری نخواهد داشت.

اگر اولین‌بار که ویاگرا مصرف می‌کنید، نتیجه‌ای مشاهده نکردید، نگران نباشید. این نکته طبیعی است. پزشکان توصیه می‌کنند قبل از مصرف دوز بالاتر، یک درمان جایگزین را بررسی یا ویاگرا را تا هشت بار امتحان کنید.

چه عواملی بر اثربخشی ویاگرا تاثیر می‌گذارد؟

چیزهای مختلف زیادی وجود دارند که می‌تواند بر اثرات قرص ویاگرا ویاگرا تأثیر بگذارند، بنابراین اگر این قرص برای بار اول کار نکرد، وحشت نکنید. توصیه می‌کنیم قبل از تغییر دوز یا درمان حداقل آن را تا هشت بار آن را امتحان کنید.

برخی از مواردی که می‌تواند بر اثربخشی ویاگرا تاثیر بگذارد عبارت‌اند از: 

  • خوردن هر وعده‌غذایی قبل از مصرف ویاگرا باعث می‌شود که اثر دارو کندتر شود. 
  • وعده‌های غذایی چرب می‌تواند ورود ویاگرا به جریان خون را سخت‌تر کند. 
  • در حالت ایده‌آل باید ویاگرا را با معده خالی مصرف کنید. 

تاثیر قرص ویاگرا چند ساعت است؟

اثر ویاگرا معمولاً بین ۲ تا ۵ ساعت باقی می‌ماند. مهم است که مطمئن شوید این دارو را به‌ درستی مصرف می‌کنید. توصیه می‌شود که قرص را بین نیم تا یک ساعت پیش از فعالیت جنسی میل کنید. همچنین مهم است به‌خاطر داشته باشید برای اینکه این قرص به‌درستی کار کند باید فرد از نظر جنسی تحریک شده باشد.

اثرات ویاگرا بر بدن موقتی است و باعث تغییر اندازه آلت تناسلی نمی‌شود. در موارد نادر، برخی از مردان ممکن است نعوظ طولانی‌مدت را تجربه کنند؛ این اتفاق بسیار دردناک است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

رابطه قرص ویاگرا و فشار خون چیست؟ 

هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف ویاگرا و فشار خون بالا وجود ندارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف ویاگرا فشارخون بالا را افزایش نمی‌دهد. برخی دیگر از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این دارو می‌تواند کمی فشار خون شما را کاهش دهد.

اگر با فشارخون بالا سر و کار دارید؛ این موضوع می‌تواند باعث آسیب رساندن به عملکرد جنسی شما شود و بر زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد.

در بیشتر موارد، هیچ علامت آشکاری برای  فشارخون بالا وجود ندارد. بسیاری از مردم ممکن است حتی ندانند که فشارخون بالا دارند تا زمانی که به پزشک مراجعه کنند.

بااین‌حال، داشتن فشارخون بالا می‌تواند به شریان‌ها آسیب برساند. همچنین می‌تواند خون و اکسیژن کمتری را به قلب برساند که این نکته منجر به بیماری قلبی عروقی، درد قفسه سینه و حتی حمله یا نارسایی قلبی شود.

توجه داشته باشید که داشتن مشکلات قلبی ناشی از فشار خون بالا، به خودی خود روی میل جنسی تاثیر خواهد داشت. 

جایگزین‌های ویاگرا چیست؟

برخی از مردان به ویاگرا پاسخ موفقیت‌آمیزی نمی‌دهند، اما درمان‌های جایگزین زیادی برای اختلال نعوظ وجود دارد. سایر داروهای ED عبارت‌اند از: 

لویترا: از نظر مدت اثر مشابه ویاگرا است اما می‌توان آن را همراه با غذا مصرف کرد.

واردنافیل: واردنافیل ماده موثره لویترا است. این در اصل همان دارو بدون نام تجاری Levitra است و بنابراین به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

سیالیس: گران‌ترین درمان؛ اما همچنین یکی از طولانی‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شود. سیالیس تا ۳۶ ساعت در بدن فعال می‌ماند.

تادالافیل: تادالافیل ماده فعال سیالیس است. این در اصل همان دارو بدون نام تجاری سیالیس است و بنابراین به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

سیلدنافیل: سیلدنافیل ماده فعال ویاگرا است. این در اصل همان دارو بدون نام تجاری ویاگرا است و بنابراین به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است.

Spedra: همان‌طور که از نام آن پیداست، Spedra سریع‌ترین داروی ED است. باید حدود ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف شود.

ویتاروس: ویتاروس کرمی حاوی ماده فعال آلپروستادیل است. آلپروستادیل به عنوان یک بازکننده عروق شناخته می‌شود؛ به این معنی که به گشاد شدن رگ‌های خونی، افزایش جریان خون و نعوظ کمک می‌کند.

عوارض مصرف زیاد ویاگرا چیست؟

در مطالعات شرکت‌کنندگان سالمی که تا ۸۰۰ میلی‌گرم ویاگرا مصرف می‌کردند، واکنش‌های جانبی مشابهی با دوزهای پایین‌تر مشاهده شد. بااین‌حال، بروز برخی از عوارض جانبی و شدت عوارض جانبی با دوز مصرفی ویاگرا افزایش یافت.

عوارض جانبی احتمالی ویاگرا عبارت‌اند از: 

سردرد، دید غیرطبیعی، گرگرفتگی، سوءهاضمه، گرفتگی بینی، حالت تهوع، سرگیجه، کهیر، کمردرد، درد عضلانی.

چند عارضه جانبی رایج وجود دارد که می‌تواند از ویاگرا ایجاد شود. آن‌ها عبارت‌اند از: 

سبکی سر

حالت تهوع

تغییر در بینایی

نکته

اگر این علائم شدید شد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی شدیدتر ویاگرا می‌تواند شامل موارد زیر باشد: 

نعوظ طولانی‌مدت

ازدست‌دادن بینایی

ازدست‌دادن شنوایی

اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی ویاگرا