ویاگرا چیست؟

ویاگرا چیست؟

احتمالا شما هم بارها نام ویاگرا را شنیده‌اید و از خودتان پرسیده‌اید که ویاگرا چیست؟ ویاگرا یک داروی تجویزی است که برای درمان اختلال نعوظ (ED) تایید شده است. استفاده از ویاگرا برای مردان ۱۸ سال و بالاتر مورد تایید شناخته می‌شود.

این محصول حاوی داروی سیلدنافیل است. این دارو به دسته ای از داروها به نام مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع ۵ (PDE5) تعلق دارد ( گروهی از داروها هستند که به روشی مشابه عمل می‌کنند.). ویاگرا با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، به ایجاد و حفظ نعوذ کمک می‌کند. با این حال نکته قابل توجه اینجاست که این دارو در صورتی عملکرد خواهد داشت که تحریک جنسی اتفاق افتاده باشد.

ویاگرا معمولا به صورت قرص‌ در دسترس قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد، باید حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود، اما می‌توان آن را ۳۰ دقیقه تا ۴ ساعت قبل از آن نیز مصرف کرد. ویاگرا در سه دوز موجود است و این‌ دوز‌ها عبارتند از: ۲۵ میلی گرم، ۵۰ میلی گرم و ۱۰۰ میلی گرم.

قرص ویاگرا برای زنان کدام است؟

می‌دانیم که در مردان، ویاگرا رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد. زنانی که این دارو را مصرف می‌کنند ممکن است جریان خون در اندام تناسلی را نیز افزایش دهند. مصرف این قرص ممکن است به افزایش حساسیت، برانگیختگی و عملکرد ارگاسم در زنان کمک کند.

بهترین قرص ویاگرا چیست؟

ویاگرا، سیالیس و لویترا همه داروهای شناخته شده‌ای هستند که برای کمک به ایجاد و حفظ نعوظ استفاده می‌شوند. همه آن‌ها ترکیبات فعال، مزایا و معایب متفاوتی دارند، بنابراین انتخاب بین آن‌ها به شرایط فردی شما یا توصیه پزشک بستگی دارد.

آیا ویاگرا برای درمان ED موثر است؟

در چندین مطالعه بالینی، ویاگرا در درمان ED موثر بود. در این مطالعات، مردانی که از این دارو استفاده می‌کردند، توانایی بهبود یافته‌ای برای شکل‌گیری و حفظ نعوظ داشتند که امکان برقراری رابطه جنسی موفق را فراهم می‌کرد.

مطالعات سراسری نشان داده است(در زمان نوشتن این مقاله)، بین ۴۳٪ تا ۸۳٪ از افرادی که ویاگرا مصرف کرده بودند، نعوظ بهبود یافته بود (این نرخ ها بسته به علت ED و دوز ویاگرا که مصرف می کردند متفاوت بود.). در مقایسه، بهبود نعوظ در ۱۰٪ تا ۲۴٪ از افرادی که دارونما مصرف کردند (بدون داروی فعال) رخ داد.

عوارض جانبی ویاگرا چیست؟

ویاگرا می‌تواند عوارض جانبی خفیف یا جدی ایجاد کند. لیست‌های زیر حاوی برخی از عوارض جانبی کلیدی است که ممکن است در هنگام مصرف این محصول رخ دهد. این لیست‌ها شامل همه عوارض جانبی احتمالی نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی احتمالی ویاگرا، با پزشک یا داروساز صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما نکاتی را در مورد نحوه مقابله با هر گونه عوارض جانبی که ممکن است آزاردهنده باشد، ارائه دهند.

عوارض جانبی خفیف ویاگرا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • گرگرفتگی
  • سوء هاضمه
  • تغییرات خفیف و موقت بینایی، مانند تاری دید و حساسیت به نور
  • گرفتگی بینی 
  • کمر درد
  • درد عضلانی
  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • کهیر

بیشتر این عوارض جانبی ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اما اگر شدیدتر شدند یا از بین نرفتند، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

چرا این دارو تجویز می شود؟

در صورتی که هنوز هم به درستی متوجه نشده‌اید که ویاگرا چیست؟ بهتر است بگوییم که سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی، ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ) در مردان استفاده می‌شود. سیلدنافیل برای بهبود توانایی ورزش در بزرگسالان و کودکان یک سال و بالاتر مبتلا به فشار خون شریانی ریوی (PAH؛ فشار خون بالا در رگ‌هایی که خون را به ریه‌ها می‌برند) استفاده می‌شود. این دارو ممکن است باعث تنگی نفس، سرگیجه و خستگی شود). سیلدنافیل در دسته‌ای از داروها به نام مهارکننده‌های فسفودی استراز (PDE) قرار دارد. سیلدنافیل با افزایش جریان خون به آلت تناسلی در هنگام تحریک جنسی، اختلال نعوظ را درمان می‌کند. این افزایش جریان خون می‌تواند باعث نعوظ شود. سیلدنافیل با شل کردن رگ‌های خونی در ریه‌ها PAH را درمان می‌کند تا خون به راحتی جریان یابد.

اگر از سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌کنید، باید بدانید که این دارو اختلال نعوظ را درمان نمی‌کند و میل جنسی را افزایش نمی‌دهد. سیلدنافیل از بارداری یا گسترش بیماری‌های مقاربتی مانند ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) جلوگیری نمی‌کند.

نحوه مصرف ویاگرا چگونه است؟

سیلدنافیل به صورت قرص و سوسپانسیون (مایع) برای مصرف خوراکی عرضه می شود. اگر از ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌های پزشک و دستورالعمل‌های این پاراگراف را دنبال کنید. سیلدنافیل را در صورت نیاز قبل از فعالیت جنسی مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف سیلدنافیل حدود ۱ ساعت قبل از فعالیت جنسی است، اما می‌توانید دارو را در هر زمانی از ۴ ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از فعالیت جنسی مصرف کنید.

سیلدنافیل معمولا نباید بیش از یک بار در هر ۲۴ ساعت مصرف شود. اگر شرایط خاصی دارید یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، ممکن است پزشک به شما بگوید که سیلدنافیل را کمتر مصرف کنید. می‌توانید ویاگرا را با یا بدون غذا مصرف کنید. با این حال، اگر سیلدنافیل را همراه با یک وعده غذایی پرچرب مصرف کنید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا دارو شروع به کار کند.

اگر از سیلدنافیل برای درمان PAH استفاده می‌کنید، احتمالاً سیلدنافیل را سه بار در روز با یا بدون غذا مصرف خواهید کرد. سیلدنافیل را تقریباً هر روز در ساعات مشابهی مصرف کنید.

دستورالعمل‌های بر روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی که متوجه نمی‌شوید را برایتان توضیح دهد. سیلدنافیل را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف بیشتر یا کمتراز آنچه پزشک تجویز کرده است، خودداری کنید.

قبل از هر بار مصرف مایع را به مدت ۱۰ ثانیه خوب تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود. برای اندازه‌گیری و گرفتن دوز از سرنگ خوراکی ارائه شده به همراه داروی استفاده کنید. دستورالعمل‌های سازنده را برای استفاده و تمیز کردن سرنگ خوراکی دنبال کنید. مایع را با سایر داروها مخلوط نکنید یا چیزی برای طعم دادن به دارو اضافه نکنید.

جمع‌بندی

اگر از سیلدنافیل برای اختلال نعوظ استفاده می‌کنید، احتمالا پزشک دوز متوسط سیلدنافیل را توصیه می‌کند و بسته به پاسخ شما به دارو، دوز را افزایش یا کاهش می‌دهد. اگر سیلدنافیل خوب کار نمی‌کند یا اگر عوارض جانبی آن آزاردهنده است، بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید.

در صورتی که از سیلدنافیل برای PAH استفاده می‌کنید، باید بدانید که سیلدنافیل PAH را کنترل می‌کند اما آن را درمان نمی‌کند. حتی اگر احساس خوبی ندارید به مصرف سیلدنافیل ادامه دهید. بدون مشورت با پزشک مصرف سیلدنافیل را قطع نکنید.

منبع:

https://onlinedoctor.superdrug.com/